به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک صفری طراح پوستر هفته کتاب درباره طراحی این اثر گفت: پوستر هفته کتاب را بر اساس شعار هفته کتاب «حال خوش خواندن» طراحی کردم.

وی درخصوص المان‌های موجود در اثر اظهار کرد: طرح پوستر هفته کتاب بر اساس هویت ذاتی و تصویر ظاهری پرنده بود. در این اثر بال‌های پرنده به ورق‌های کتاب تبدیل شده که تداعی‌گر پیشرفت و اوج انسان برای زندگی بهتر است. برای این مقصود انسان به همراهی با سواد و کمال‌گرا نیاز دارد و من برای تثبیت این مفهوم در ذهن مخاطب، بال‌های پرنده را به کتاب تبدیل کردم تا این حس را در مخاطبان هفته کتاب بوجود بیاوریم و کتاب، بالی برای پرواز انسان در رسیدن به کمال باشد.

صفری ادامه داد: رنگ آبی فیروزه‌ای در این اثر تداعی کننده آرامش و رهایی است و البته این رنگ نمادی از سنت اصیل ایرانیان نیز محسوب می شود. در این اثر المانی از پرواز و نغمه‌سرایی است که می‌تواند محتوای ذهنی خود را به‌صورت آواگونه به مخاطب منتقل کند.

وی در پایان یادآور شد: این پوستر، یک طرح آرمان‌گرا است، زیرا سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و این پوستر، یک طرح آرمانی برای رشد فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است. با طراحی این پوستر سعی کردم حس و حال شعار هفته کتاب «حال خوش خواندن» را در مردم ایجاد کنم، زیرا کتابخوانی می‌تواند راهی برای حال خوش مردم باشد.

پوستر بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در دومین نشست اعضای ستاد برگزاری هفته کتاب با حضور نیکنام حسینی‌پور دبیر بیست و هفتمین هفته کتاب رونمایی شد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.


دانشجویان ارشد مدیریت اطلاعات دانشگاه تبریز

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : کتاب ,هفته ,پوستر ,انسان ,هفتمین ,پرنده ,هفته کتاب ,پوستر هفته ,جمهوری اسلامی ,کتاب رونمایی ,کتاب جمهوری ,جمهوری اسلامی ایران ,کتاب جمهوری اسلامی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مشاوره کودک Tonya Sam قلم مجازی کسب وکار سئو گروه برق شهرستان نقده مدیریت بازاریابی برند و تبلیغات جدید